Un brau bou bru beu breu brou - i amb briu brau. I el seu braire diu: bec bon brou i braic.

dilluns, de novembre 06, 2006

empedreïdament cleptòfob






De fora vénen a treure’ns-hi






Trèiem fustots, rocs, foteses, vellures

De casa, només per netejar-la, per fer’n

Eventualment una de tota nova.



Xirois, els meus se’n van de matinada.

Carreguem el vehicle amb el que els cal

Per a les vacances... Jo romanc darrere

Com aquell qui diu guardant la casa.



Ara hi rond, com els cavalls qui al paradís

M’hi esperen… I qui no ha somiades eugues

Rondant per un prat del cel sense límits?




Mes qui se’ls esperava…? No som dels qui sotgen

Amb urc ni desfici; just dels qui acaronen

L’estona i ullen amb goig el llenç nou

Així esbrinant a quin quadrant de la paleta

Suca el Solell més competent quan pinta

Ara el paisatge... De sobte, doncs, amb un cert

Terrabastall entren els forts i durs, oïbles

Dolents, i m’hi segresten, a la casa

Que els xiula de robar’ns... Lladres assassins.

Si encara no m’han mortrit és pel fet que

Volen segurament que els sigui ham i esquer

Que els meus enxampin cap endins, tantost tornats

I així fer’n acop ensems... Ningú a criticar’ls

L’avara presa. Mes ara els haig d’occir

I amb mitjans tan brutals com els llurs, tot aprofitant

L’espera i que en conec els topants... Alcohols,

Maces, esventregaments, dementre que

El poble ras, bonjan i amic de xarangues

Abaix de res sap adonar-se’n... La casa

Ara envaïda per molta de gent de fora,

D’on és més fàcil garrotejar i ganivetejar

Els qui hi festegen baixada la guàrdia,

Tret que alhora tract de saludar tothom

Perquè el ras embadocat no s’enfurismi

Ni ens torni en acabat a fotre riu avall

Quan tot torni al comcal... I, a més, m’hi agrada

Veure-hi tantes de dones i minyones, tret que

Ara, feina feta, cal eixir de l’invasió...



Trob una porta insospitada, i ara ve

El caminar per galeries subterrànies,

Gens fressades, oblidades, amb tot

De polseguera i teranyines fins que

M’arrib fins a la casa del costat...



El bubianès qui s’asseu a l’escala em diu

Que tampoc no tenia pas sospita que les dues cases

Comuniquessin... I em fa de fer-m’hi, desmenjat,

Per a tornar’s a endormiscar repenjat a la mangala,

Només obrint l’ull de lluny a lluny...

Per a ullar les minyonetes qui juguen al pati.



Als esglaons, empaquetats, en embolcalls

Sense estripar, els llibres, col·leccions

Senceres que, si a ell gens no li diuen pas res,

Veig que l’adreça que nogensmenys duien d’antuvi

Era la de ca nostra, i a mi m’interessen

D’allò més, jotfot, i tant... D’on, aitantost sigui

Possible de tornar, me’ls hi enduré,

A la casa, abans no la fem nova i tot,

Ara amb tots els meus astrugament de retorn.



Car qui, avesat que el robin, i doncs empedreïdament

Cleptòfob, tantost el laberint s’esborra

Com el riu per l’aspre oceà, fóra prou foll que

A manès no restableix l’equidistància...?




peixos hi pongueren