Un brau bou bru beu breu brou - i amb briu brau. I el seu braire diu: bec bon brou i braic.

divendres, de setembre 08, 2006

No hi ha festa més grossa - 2










Òspima, quina sort: la fi del món!








La fi del món

Sempre l’enyorava

No hi ha pas res més deliciós

Tothom cardem pel carrer

Prou n’era l’hora!



S’estimba la Terreta

Cap al Solell ineluctablement



I ara si esdevinc

Com en Neró, de colta memòria

(Ah mos anys infantívols i anàrquics

On en Neró era mon heroi!
)

Si esdevinc com ell qualque mena

De déu boig (mes pot

Haver’n de cap altra mena...?

Crear és prou de boigs

Remenar el merder estantís

De l’estàtic perfectament equilibrat

N’hi ha per a voler emprenyar

Tothom, malparit, il·limitadament
)

Si esdevinc, per voluntat

Solitària i força forçuda

I descordada un déu

I em guait una mica tot això

Dic recony quin embolic

Ja ni me’n record què era tot plegat

Si xerigot, si lleterada, si clara d’ou

O de fugaç pardalet caguerada...



Xerigot – així veig l’univers

Com un gargot



Lleterada – així veig tota l’ensaïmada

Interestel·lar – com una empastifada



Clara d’ou – així veig tot l’enrenou

Interplanetari – com un inventari

Esparracat de renecs de qui cau

Pou avall, i infinit, infinit



Cagueradeta de pardal – bona nit

Així ho veia tot plegat – com

Qualque caca antiga qui sura

Pel pixum radioactiu d’un orinal

Universal



Apocalipsi orgasmàtic

Això rai, tant se val

Prou morirem trempant!




Feliços doncs, ja no pas

Sexe-esclafats per la societat

Encotillada i engarrotaire

De les falòrnies i les enganyifes

Absolutament inversemblants



En canvi, a aquest somni tendírem

Tothom tota la vida:

Cardar al convit de les circumstàncies

Per a això som fets

Altrament quina vida trista

Fins avui, jorn gloriós de la fi

Del món – abans, amb tots aquells

Conys malaguanyats

Mes ara al capdarrer

A l’abast bavallós i somrigut de xil·la dreta!




























No vull cap clau – res a amagar








Diners? No, no sóc pas ací per als diners. Diners?

No, gràcies, la clau, no en vull cap, poc en fotria

Pas res.



Es torna a amagar la clau del dipòsit

Mutu que tenen com ara tot òrgan polític

En indret molt amagat.



I ara no em vol, no vol sàpiguer’n de manguis

Res més; ho fa subtilment, però ja no em diu

Ni hola; veig que s’entaulava entre dogmàtics de tracte

Ultrafeixuc.



Me n’he d’anar a dinar tot sol

Poc hi estic acostumat, i tanmateix...

Ho haurem prou de fer, cal rebaixar’s

Si les circumstàncies ho manen

Això rai, part d’arrere sempre hi seràs

Tu mateix, incòlume, intocat.



Normalment, ho fa tot ella, o la qui em pertoqui

A l’estona, car, oi, dones rai

Mentre jo prou tinc d’altres feines majors

Escriure els meus articles filosòfics

Somiar mons moltíssimament millors

O simplement albirar el ramat, la fauna pollosa...



Què hi faig entre tots aquests fracassats

Qui només somien en diners...?



De vegades certs llambrecs espeteguen

Els apagats d’ells contra el meu

Enlluernadorament encès

Després, en alguns, veig com les llàgrimes els cauen

En veurem tan inabastablement superior

Tot i que mai no tindré un ral

I gens que em cal.



L’arraix, el xeic de la taverna, em sap polític

I em respecta, li dic que què té encara

A aquella hora d’heretgets

I em diu que vedell i cigrons i cols de Brussel·les

I que em prepararà ell mateix el millor plat.



Gent de fora molt empegueïda m’han pres un instant

Pel cambrer, els he atraçats al bon indret

I m’haurien dada propineta i tot

Tot i que me’ls en reia al nas

“On els ficaria?” Els dic. “Diners?”

Encara me’n ric ara.



Em diu l’arraix de la taverna que abans s’aixecava

A les tres de la matinada

A confegir un esmorzar molt creatiu

Que comentés políticament els esdeveniments

Del dia abans.



La situació política no donava per a gaire més

Que per a porc i per a simi

Rarament per a lleó – i els de més dels matins

La cosa hauria estada fada d’allò pus

I part de sota amb tota mena de virulents verins

Aviat hauria perduts tots els fidels.



Li dic que hi devia perdre els cabells

Rumiant-hi tant de ferm, i em diu que i tant

Mentre, darrere, mig a les fosques, la seua

Dona veig que bat ous amb una certa

Ferocitat.











peixos hi pongueren