Un brau bou bru beu breu brou - i amb briu brau. I el seu braire diu: bec bon brou i braic.

divendres, d’agost 25, 2006

Et corquen les farines







Tot comença bé per al pastís







Sempre que havia volgut imitar els mestres

Fer llurs formes d’alta pastisseria

Trobava al capdavall que la farina

Era haguda sabotejada.



Tot començava bé per al pastís.



Pas a pas, seguia les instruccions

Barrejava a poc a poc, mes amb prou traça

I com qui diu amb la mà trencada

Els ous, l’oli, les essències...



Mauraves llavors una pasta d’allò més dúctil

Mal·leable, grogueta, lluent, flairosa, greixoseta.



Mes quan calia afegir-hi farina

Car allò que fonyegaves era massa tou, no prou làbil

L’escàndol s’escunçava.



Què és això...! S’esglaiava el sobrecoc.



Car tota mena de brutícia eixia de la bosseta -

Herbotes, palles, pellerofa, bocins de carn podrida

Escarbats de totes menes, vius i morts

Roplegats qui sap per on.



M’han sabotejada la farina

M’han enverinada la farina

Em volen enverinat...

Tractava de dir, mes cada mestre em guaitava

Amb malfiança; no anirem pas

Enlloc, semblava dir.



Cada mestre em guaitava amb fàstic

Cada mestre se’m treia al capdavall

De sobre

Cada mestre em sobreprèn sense contemplacions

Cada mestre, ecs...!



I deixa’m escombrar tot això cap a les escombraries

I deixa’m amagar

Ben amagat, empaitat per sempre més

Pels cucs de la farina

Pels sobrecocs ganyons i molt ofesos

I els cucs enferotgits de la verinosa farina

Traïdorencament adulterada

Pels bares

Llefiscosos

Repents

Tapats enemics.












peixos hi pongueren