Un brau bou bru beu breu brou - i amb briu brau. I el seu braire diu: bec bon brou i braic.

diumenge, de juny 18, 2006

Braç i Llac a l’ergàstul ans l’afusellament











Robert Braç i Llac (també Robert Brasillac):
Joiells (1945)













Joiells










Mai he tinguts joiells

Ni anells, ni cadenetes als punys,

Són coses mal vistes a ca nostra

Mes ara em fiquen la cadena als peus



Hom diu que això no és prou baronívol,

Són fet per a les noies el joiells

Mes avui com es fa

Que m'han ficat la cadena als turmells?



Cal conèixer-ho prou tot

Cal tindre curiositat per allò nou:

Estrany és l'hàbit que hom m'imposa

I estrambòtica la doble armella.



És fred el mur i la sopa magra

Mes m'adreç envant, el cap ben alt,

Ressonant com un rei negre

Adornat amb el seus joiells de ferro.






O:











Joiells










Mai joiells ni anells he tinguts,

Ni als punys polseres ens hi veus.

Trobem que són xarons embuts –

Ara em collen el cep als peus.




Tot això no és gens baronívol;

Per a les noies els joiells;

Mes avui com es fa, donívols,

Que em foten la corma als turmells?



Reconec que mai no ets prou savi,

És bo ésser curiós amb el nou,

Mes estrany és l’hàbit que em clavin,

Repugnant el jou que em clou.



Minestra magra – i fred mur,

Mes ple d’urc avenç, i ja us fotreu,

Rei negre, de qui retruny dur

Tant de joiell de ferro arreu.











peixos hi pongueren